Foto Pexels

Google Ads, SEO og SoMe-initiativer hører vi alle om. Det er marketingstrategier, der virker, og ofte virker de også ekstremt hurtigt. Det betyder, at du inden for kort tid kan opnå et enormt reach og samtidig få nye leads ind i din forretning. Der er dog bare ét men…

For ofte er det også nogle af de dyreste initiativer, du kan sætte i værks samtidig med, at det ikke altid er de mest loyale leads, som du får ind i din fold. Hvis du vil handle langt mere strategisk og sørge for, at du bruger dit marketingbudget mest effektivt, bør du således kigge mod de muligheder, der byder sig med e-mail markedsføring.

Derfor lever emailen stadig som effektiv marketingdisciplin

For email er ikke død – tværtimod. Her er der stadig tale om en af de mest effektive discipliner inden for online marketing. Ikke nok med at den er billig og let at administrere for enhver, der har tiden, så er det ofte også denne, der giver den højste ROI. Det sikres desuden, at du har gode modtagere, der agerer på dit content – især hvis du sørger for at segmentere det godt, så du kun rammer relevante personer med relevant indhold. Og alt det kan gøres meget automatisk!

Det kan være en proces i sig selv at få sat sådanne flows og automations op, og derfor kan det være en mulighed at søge hjælp hos et professionelt email-bureau, der netop kan guide og vejlede dig til det bedste og mest effektive email setup for din virksomhed.

Sørg for at have den gode data at bearbejde

Husk også, at du med emails får 1. parts data. Det er således data, der giver dig den absolut bedste indsigt i dine modtagere, og derfor vil du kunne bearbejde dem langt mere effektivt, end det gør sig gældende på for eksempel de sociale kanaler.
 Og jo mere vedkomne du kan være, des mere personligt et forhold, kan du skabe til dine modtagere. Og det er netop dette forhold, der kan lede dig mod et øget salg og dermed også en større online succes med den forretning, som du driver.