Hovedstadsområdet er spækket med virksomheder, der yder identiske services, og det kan være svært at skille sig ud fra mængden. Det kan man dog gøre, hvis man optimere sin virksomhed, og på den måde frigiver nogle ressourcer.

I hovedstadsområdet bugner det med både internationale mastodonter, og små lokale forretninger, der er skabt på en baggrund af kløgtigt iværksætteri og en god portion held. For de mindre virksomheder kan de være svært at hamle op med de internationale firmaer, men i stedet for at måle sig på muskelmasse, må man være kløgtig, og dygtig på de rigtige områder. 

Et af de områder, en mindre virksomhed kan være rigtig kløgtig på, er at yde den meget personlige kundeservice. Den personlige kundeservice går ofte tabt, når virksomheden bliver for stor, og det hele bliver rutinepræget. Mindre virksomheder har noget charme, som ingen kan modstå. Men hvordan finder man plads til at yde den ekstra gode kundeservice, samtidig med, at man skal konkurrere med mangemilliardærer? Man optimerer, og fordeler ressourcerne. 

Det kan man blandt andet gøre med Dynamics 365. Dynamics 365 er en samlet løsning fra Microsoft, der blandt andet indeholder en kombineret ERP,- og CRM-løsning, der kan gøre dagligdagens sure opgaver en hel del nemmere, for de medarbejdere der sidder med dem. 

Microsoft Dynamics 365 består altså af flere forskellige ting. Blandt andet er Microsoft Dynamics 365 en af de mest populære CRM-løsninger. CRM er groft sagt ”kunderelationsstyring”, et langt ord, der egentlig er relativt simpelt. CRM-løsninger varetager og indeholder informationer om kunderelationer og transaktioner som virksomhedens kunder har foretaget. CRM bliver endnu vigtigere i fremtiden, hvor en ny persondatalov i Europa, gør at virksomheder skal være endnu mere påpasselige med, hvordan de opbevarer og behandler persondata. Har man et sådant system, kan man holde orden i disse data, og man kan nemt opdatere rutiner, og sørge for, at man følger med tidens udvikling, og ikke mindst overholder ny lovgivning. CRM-løsninger som for eksempel Microsoft Dynamics 365 er altså næsten uundværlige for virksomheder.

Ligeledes kommer der med Dynamics 365 en ERP-løsning. En ERP-løsning er den lille virksomheds alt-mulig-mand, og er enormt vigtig for udviklingen. Denne alt-muligt-mand udfører ikke bare opgaver, den gør livet nemmere for de medarbejdere der sidder med disse opgaver, og frigiver ressourcer, der i sidste ende, kan bidrage til den ekstra gode kundeservice. Blandt andet kan Dynamics 365s ERP-løsning Dynamics NAV sørge for en ordentlig lagerstyring og holde styr på virksomheden salg og økonomi. Har man ligeledes en større eller mindre produktion i virksomheden, kan Dynamics 365 ligeledes hjælpe med at holde styr på denne. 

Som nævnt ovenover, kan Dynamics 365 altså også udøve økonomistyring. Det kan altså til en vis grad sammenlignes med et digitalt bogholderi, og det vil gøre arbejdsbyrden meget lettere, for dem som arbejder med denne afdeling af firmaet. 

Der er altså masser af hjælp at hente, så man kan yde den personlige service, der kan gå tabt, i de store internationale kæder. Og hvad mere charmerende er der at slå sig op på, end en god, personlig service, i hjertet af København?