Kamilla er IKKE tilfreds. Foto: Den Blå planet

Et besøg på Den Blå Planet levede bestemt ikke op til en kvindes forventninger, hvilket fik hende til tasterne på Facebook. Alt fra parkering til maden til personalet og souvenirshoppen, var så dårligt, at klagen må have givet personalet sin sag for.

Det er ikke altid nemt at arbejde i Zoologisk Have, Tivoli eller på Den Blå Planet, hvor at man som menig medarbejder skal gøre sit yderste for, at alle gæster får en god oplevelse og kommer igen en anden gang. 

Men det er ikke altid muligt at gøre alle glade – og da slet ikke Kamilla, der sammen med sin familie besøgte Den Blå Planet på Amager i slutningen af august. Hun har understreget sin utilfredshed på Facebook, hvor hun ridser hele seks klagepunkter op i en klagesang, der er så gennemgribende, at personalet på Den Blå Planet fik sin sag for, da de skulle svare hende på Facebook

For lige fra det sekund, at bilen drejede ind på parkeringspladsen, gik besøget galt. Det var nemlig langt fra en gratis omgang at parkere bilen foran Den Blå Planet på Amager. Det koster nemlig 12 kroner i timen, og det faldt Kamilla for brystet:

– Først og fremmest forstår jeg på ingen måder, man kan tage betaling for parkering, det burde ikke være okay, når indgang i sig selv er så dyrt, lyder Kamillas på Den Blå Planets facebookvæg.

Men her stoppede den dårlige oplevelse ikke:

– Restauranten fremstår fra mit synspunkt ikke børnevenlig med borde, stole, indretning, menukort og så videre. Maden bliver lige lidt for alternativt. Da vi bestilte en sandwich med hønsesalat fra kortet, forventer man en frisksmurt, men denne kom fra kølemontre, hvor der i øvrigt ikke var flere, lyder det fra Kamilla.

Medarbejderen i kantinen ville dog gerne lave nogle flere sandwiches, og komme ned med dem til familien, der sad ved bordet. Men det skete ikke, og først efter at have spurgt efter maden, blev den noget ligegyldige sandwich serveret.

Men igen gik det galt, for der var store stykker kylling i, hvilket Kamilla ‘bestemt ikke forbinder med hønsesalat’, som hun skriver på Den Blå Planets facebookside, hvilket kun var toppen af isbjerget af klagepunkter, som man kan se herunder. 

Kamillas klagesang er så gennemgribende negativ, at man skulle tro at det var en spøg. Foto: Facebook

Under udstillingen med fisk og havdyr gik det ikke meget bedre med besøget, for da Kamilla ville stikke klør fem i et rørebassin, hvor man kan røre forskellige fisk i et indrettet bassin, fik hun tudet ørerne fulde af en medarbejder:

– I jeres ‘rørebassin’ var en yderst striks pige i forhold til, om man havde fiskene oppe over overfladen. Det blev også min tur til at modtage ‘skæld ud’ over dette, hvor jeg hertil svarede, at ‘jeg havde faktisk hånden i vandet’.

Kamilla klagede over stort set det hele i Den Blå Planet. Lige fra p-billeten i bilruden, til maden i kantinen og manglende forståelse fra personalet. Foto: Den Blå Planet

– Hun svarer: ‘Arh, jeg tror faktisk den var lidt over i mine øjne’. Det er ikke okay at begynde at diskutere med gæsterne, for man mister lyst til overhovedet at se og røre, skriver Kamilla.

Inden besøget i Den Blå Planet nåede sin afslutning, ville Kamilla og familien lige et smut i souvenir-shoppen, men her kunne medarbejderen ikke hjælpe, da Kamilla ville hæve over.

– Mystisk og endnu en negativ oplevelse. Også var det ovenikøbet min fars fødselsdag, som var en del af denne uheldige oplevelse, afslutter Kamilla sin klagesang på Den Blå Planets facebookside.

Den Blå Planet: ‘Vi håber, du kommer igen en anden gang’
Men der er faktisk flere gode grunde til, at Kamillas besøg ikke levede op til hendes forventninger, lyder svaret fra Jens, der svarer på Den Blå Planets vegne på Facebook.

– Vi ligger tæt på lufthavnen og ønsker, at vores gæster har mulighed for at finde en parkeringsplads, når de kommer på besøg. Derfor er vi også nødt til at sikre os, at pladsen ikke er fyldt med langtidsparkerede biler – her er en parkeringsbillet én af løsningerne.

– Indgangsprisen kan vi desværre heller ikke sænke. Selvom vi gerne ville byde endnu flere gæster velkommen ved at sætte billetprisen ned, er dette desværre ikke muligt. Et hus som vores har mange og store omkostninger – fra vand og varme til dyreindkøb og lønninger, lyder svaret på Kamillas klage over billetpriser og parkering.

Personalet ved rørebassinet kan godt være skrappe, men det er af hensyn til dyrene i bassinet. Foto: Den Blå Planet

– Jeg beklager også, at du har opfattet vores fortællere omkring rørebassinet som strikse. Det er dog, desværre, nødvendigt, at de er vakse og holder et vågent øje med bassinerne, da fiskene skal håndteres med en blød hånd, og selvfølgelig i vandet. Jeg kan forsikre dig, at det ikke menes som ‘skæld ud’, men blot som faste retningslinjer for måden, vi ønsker fiskene håndteret på, lyder svaret fra Den Blå Planet.  

At Kamilla ikke kunne hæve hele sin opsparing i hundredelapper i souvenirshoppen skyldtes ifølge Jens, at der skulle være byttepenge nok i kassen til andre gæster.

Men selvom Kamilla tydeligvis er utilfreds med besøget fra start til slut, håber Den Blå Planet, at hun vil komme tilbage en anden gang:

– Vi vil meget gerne byde jer velkomne en anden gang, hvor vi vil gøres vores bedste for, at I ikke skal gå herfra med en øv-oplevelse, lyder det afslutningsvis fra Den Blå Planet.

81-årig blev forfulgt af mand i Netto på Amager – ansatte måtte følge hende ud af butikken