Kvickly på Strandlodsvej har aldrig oplevet noget lignende. Foto: Kvickly

Kvickly på Strandlodsvej har en inderlig bøn til kunder, som har shoppet på nettet: Kom og hent jeres pakker så hurtigt som muligt.

Kvickly på Strandlodsvej tæt på Øresund Station på Amager er tæt på at bukke under for det pakkepres, som butikken oplever lige nu.

– Der er nok kommet 11-12 bure med pakker fra PostNord hver dag, og det har vi overhovedet ikke kapacitet til. Normalt får vi mellem to og fem bure, siger Susan Pedersen, souschef i Kvickly på Strandlodsvej, til KBH.dk.

Det store antal pakker fylder godt op i butikken og har sat medarbejderne på den anden ende. Susan Pedersen har været nødt til at sørge for ekstra bemanding, fordi supermarkedet pludselig har mere travlt med at agere posthus end dagligvarebutik. 

– Vi vidste, at der ville komme tryk på, men vi var ikke foreberedt på, at det ville gå så meget amok, siger Susan Pedersen, som af samme årsag har skrevet en bøn til butikkens kunder på Facebook:

Kære kunde. Julen er lige rundt om hjørnet. Så der vælter i øjeblikket ind med pakker i vores posthus. Så mange pakker, at vi ikke har plads til dem alle sammen på hylderne. Så derfor har vi brug for jeres hjælp: Hent gerne din pakke, så snart du har fået beskeden om, at den kan afhentes. Hav de sidste fire cifre i pakkenummeret klar, så går det hurtigere. På forhånd tak. God jul alle sammen.

Antallet af pakker er kommet bag på butikken. Foto: Kvickly

Souschefen har måtte tilkalde ekstra personale. Foto: Kvickly

Susan Pedersen mener, at det især er Black Friday og Cyber Monday, der har fået pakkeræset til at nå nye højder. Hun opfordrer alle kunder til at hente deres pakker så hurtigt som muligt:

– Og de må ikke blive utålmodige og sure over, at der er kø. siger hun.

De mange pakker betyder nemlig, at de ansatte i butikken må løbe ekstra stærkt, og derfor kan det godt tage lidt tid at komme helt frem til kassen.

– Det betyder en del for vores arbejde, det gør det. Vi skal bruge ekstra bemanding, fordi der er ekstra pres på.

Men opfordringen på Facebook har heldigvis allerede hjulpet. Flere kunder er begyndt at afhente deres pakker hurtigere. 

Kvickly på Strandlodsvej er ikke det eneste supermarked, som oplever et massivt pakkepres lige nu. Flere butikker, der står for posthåndtering, melder om lignende udfordringer.

Københavnere med disse navne bestiller mest take away